Zaznacz stronę

Wiecie, że lubię ładne rowery ?! Do tego lekkie i dobre. W dzisiejszych czasach dużo elementów składowych, wpływa znacznie na cenę roweru. Na rynku możemy znaleźć wiele ofert w bardzo szerokim przekroju cenowym, co skutecznie utrudnia wybór kolejnego roweru do stajni.

Do tej pory jeździłem Lapierre Xelius,  przepięknym rowerem, ale przyszedł czas na zmiany. Lapierre został zastąpiony,  jeszcze piękniejszym Krossem. Powiecie „phi, ale to Kross…”. Także miałem pierwsze takie przemyślenia. Teraz królują Treki, Spece, BMC itp. Jednakże

KROSS w specyfikacji Team Edition to topowy rower, no i ten kolor… !!!!

Po kilku dniach użytkowania, mam już swoje pierwsze wnioski, ocenę, plusy i minusy roweru KROSS Vento Team Edition.

Główne plusy:

Karbonowa rama z widelcem, wewnętrzne prowadzenie linek i to co chciałem mieć w nowym rowerze tarcze i Di2. Najlepszy stosunek jakości do ceny ma Shimano Ultegra. Powiecie, Dura ace jest lżejszy, oczywiście tak, ale dla przykładu korba DA jest lżejsza od ultegry 50g a kosztuje dokładnie dwa razy tyle 🙂

Wracając do Krossa, jest czerwony i co najważniejsze w połysku !!! Kolor jest „żywy”, a wszytko co czerwone jest szybkie. Z białym napisem wygląda naprawdę świetnie!!! Ważne, że jest to kolor w połysku, więc łatwość utrzymania czystości i wyrazistość koloru są zdecydowanie na plus. 

Firma Kross udziela 5 lat gwarancji na ramy karbonowe, co jest kolejnym argumentem, do zakupu roweru tej marki.

Komponenty w rowerze Kross Vento TE to mega karbonowe koła Vision Metron 40SL Tubeless Ready. Masa kół w/g producenta to 1560g, a zewnętrzna szerokość obręczy to 27 mm.

Koła ze stożkiem 40 mm, to dobry kompromis miedzy aerodynamiką a masą. Idealnie nadadzą się w góry i na płaskie tereny, których na Mazowszu nie brakuje. Warto wspomnieć, że opony montowane w komplecie to Pirelli PZero w rozmiarze 25mm, które dają realną szerokość 28,6mm !!!

Wspomniana kompletna grupa Shimano Ultegra 8000 Di2, kompletna, co oznacza, że cały napęd jest Ultegry (korba, łapy, przerzutki, kaseta, łańcuch). Hamulce hydrauliczne z tarczami, w dobrym rozmiarze dla szosy, 140mm, hamują jak na tarcze przystało, bardzo dobrze.

Grupa DI2 łączy się bezprzewodowo z licznikiem Wahoo Roam i daje bardzo przydatną funkcję, zmiany pól na ekranie bez odrywania rąk z klamek hamulcowych.

Całości dopina reszta komponentów:  kierownica, mostek, sztyca to produkty FSA i to K-Force w karbonie!

W tym rowerze nie ma tanich rzeczy i słabych komponentów.  Wszystko zostało przemyślane, skrupulatnie dobrane, tak by spełnić oczekiwania, nawet tych najbardziej wymagających kolarzy.  Dla przykładu: sztyca FSA K-Force SB0 27,2X350 CARBON waży całe 158 g !!!!! Minusem dla mnie jest to, że jest to sztyca bez offsetu, a przy moich 178 cm wzrostu potrzebuje sztycy z offsetem, dlatego tutaj postanowiłem wprowadzić małą zmianę.

Na pewno spytacie o masę roweru?! Tak, rower jest cięższy niż tradycyjny z hamulcami szczękowymi. Całość waży 7850g. Jest to masa roweru z pedałami, koszykami i licznikiem Wahoo Roam. Biorąc pod uwagę sztywne koła, sztywne osie 12 mm, hamulce tarczowe, to masa roweru jest naprawdę bardzo dobra.

Cena detaliczna na stronie producenta to 19999 zł, ale nie musisz już nic zmieniać czy dokupować.

Koła w masie 1560 g i wysokości 40 mm sprawdzą się zarówno w górach, jak i na płaskim i wietrznym  Mazowszu.

Rower po pierwszych jazdach jest bardzo komfortowy i stabilny w zakręcie. Pozycja jest wyścigowa, ale jednocześnie Kross stworzył wygodny rower, na którym siedzi się komfortowo.

Jedyny minus jaki dostrzegam to dość mocno przycięta rura sterowa. Osoby szukające wyższej pozycji, będą musiały zmienić mostek na „dodatni”.

Sztywne ośki i wielka mufa suportu dają bardzo dobre przyśpieszanie. Sztyca 27,2 zapewnia dużo komfortu z czego jestem zadowolony :-). Geometria roweru Vento TE wygląda tak (kliknij)

Najciekawsze jest to, że kiedy postawiłem rower przed stolikiem i z Magdą zaczęliśmy pić kawę, to ja zacząłem myśleć co mogę zmienić w rowerze. Zawsze tak mam :-). I okazało się, że nie bardzo mam co zmienić :

  • kompletna grupa Ultegra DI2,
  • karbonowe koła Vision,
  • komponenty karbonowe FSA K-Force.

Naprawdę ciężko znaleźć słaby punkt, który by się kwalifikował do zmiany. Jedynie wspominania sztyca bez offsetu, ale to raczej z racji moich proporcji ciała, bo inny użytkownik z powodzeniem będzie na takiej sztycy jeździł.

Rower bardzo mi się podoba, a to mega istotne !!! Tyle po pierwszych jazdach. Testuję dalej 🙂

 

 

Specyfikacja roweru Kross Vento Team Edition w rozmiarze M:

Rama i widelec: Carbon T784

Koła: Metron 40sl

Osprzęt: Pełna grupa Shimano ULTEGRA DI2 R8050

Hamulce: Shimano Ultegra DI2 R8070

Tarcze hamulcowe: Shimano RT800 (140)

Kierownica: FSA K-Force Compact 420mm (producent na stronie podaje 440mm)

Mostek: FSA 0S99CSI 100MM/31,8/6° (na stronie producent podaje 110mm)

Sztyca: FSA K-Force SB0 27,2X350 CARBON (zmieniłem na sztycę z offsetem)

Stery: FSA ORBIT C-40-CF-ACB

Siodło: F’IZI:K ANTARES R5 MAGNESIUM