Jesień to czas wiatrów, mgły, unoszącej się wilgoci, kropiącego deszczu i zapachu liści w lesie …
To znak, że czas na przełajówkę. Czas w którym siadasz na rower prawie szosowy ale wjeżdżasz w teren , upajasz się dynamiką, tempem, prostotą, czuciem roweru i każdej drobnej nierówności terenu . Uczysz się dobrze siedzieć na rowerze, prawie jak konno, pozwalając aby rower jechał, a ty stajesz się kierowcą …
Projekt roweru cyclocross
W ten sposób zrodził się kolejny projekt na odświeżenie roweru zwanego cyclocross. Focus MARES poszedł w dobre ręce, a ja zająłem się czymś nowszym. Jak zwykle nie chcąc kupować brandowego roweru prosto ze sklepu zacząłem szukać zestawu ramowego. Na tapetę poszedł Lapierre CX ale kiedy zobaczyłem Treka Crocketta w obłędnym malowaniu.. NIe czekałem długo i w domu pojawiła sie rama Treka Crockette w pięknym niebieskim kolorze i różowymi wstawkami. Jak to ktoś ładnie napisał „prawdziwy kolarz różowego się nie boi ;-))
Aluminiowa rama
Ważenie zestawu pokazało że rama alu waży „normalnie” ale widelec jest mega lekki. Full carbon łącznie z rurą sterową waży z piwotami 400g!!!! Rewelacja. Do CX poszła sprawdzona grupa Shimano 105 5700 10s. Do tego korba CX 70, takie same hamulce, koła DT, komponenty Deda.
W wersji z oponami waga roweru bez szaleństwa, bo 8700g.
Wrażenia z jazdy: dynamit przy naciskaniu na pedały. Odchodzi niesamowicie, oczywiście jak na CX. Stabilny w piachu i spokojny w zakrętach ale nie jest ospały i co najważniejsze ten kolor!!!!!
Trochę pojeżdżone i kolejne zmiany
Poszła jedna zębatka od Wolf Tooth Components w rozm 40T wyjeżdża się prawie wszystko, a to co się nie wyjeżdża to się wybiega ;-)) Całości dopełniły koła karbonowe 38 mm pod szytki, bo w przełaju to tylko szytki !!!:-)))
Rower wyszedł rewelacyjne 7995g :-)))) i czuje się różnicę w kołach ogromną.
Pozostaje trenować i ścigać się w nadchodzących wyścigach 🙂
[LBS id=1166]
Najnowsze komentarze