Trening w czasach covid-19

Cel

Najczęściej pojawiające się pytanie to po co trenować?  Zawodów nie ma , odwołane więc główny cel przestał być widoczny. Pytanie czy brak zawodów to powód ,żeby przestać się ruszać , przestać trenować, przestać jeździć na rowerze czy biegać ??

ADIOSTRY

ADIOSTRY

Zawody nie są jedynym najważniejszym celem treningu. Oczywiście one nadają pewnego rodzaju drogę przygotowań , napędzają do działania i treningu, pewnego rodzaju wyrzeczeń. Natomiast sam trening i proces treningowy niesie ze sobą dobrodziejstwo aktywności fizycznej , odpowiedniej stymulacji ciała ale jakże ważnego czynnika czyli ducha. Chciało by się napisać: w zdrowym ciele, zdrowy duch , jakże stwierdzenie na czasie. Mało tego zdrowy organizm jest bardziej odporny na wszelkiego rodzaju infekcje, dotleniony mózg, działa sprawniej , lepiej, efektywniej.

Fun

Często słyszę ,że może pojeżdżę „for fun” . Jest tylko jedno ale. Nietrenując, brak stymulacji będzie skutkowało spadkiem ogólnej wydolności , sprawności , siły. Dotychczasowe trasy zaczną sprawiać większy wysiłek. Podjazdy , które podjeżdżałeś bez problemu, zaczną być wyzwaniem. Wróci zadyszka i „puchnące” nogi na podjeździe…. Gdzie w tym fun ??:-)

adiostry

adiostry

Fun jest wtedy kiedy jedziesz na dowolny trening a organizm działa dobrze, noga jest i chcesz jechać dalej ,szybciej, mocniej …. To jest fun !!!!

Trening 

Niech zawody sportowe nie przysłonią ogólnej wizji treningu i kolarstwa. Ile osób chodzi na siłownię , biega , chodzi na basen , crossfit itp Ile z tych osób chodzi po to ,żeby wziąć udział w zawodach sportowych, pływackich, sportach sylwetkowych w crossficie ?? Chodzą i trenują aby była odpowiednia stymulacja organizmu i budowanie sprawności organizmu. Chodzą bo trening dający zmęczenie , daje też bardzo dużo satysfakcji i samorealizacji. Na poszczególnych jednostkach treningowych osiągamy drobne ale jak istotne własne cele i oczekiwania 

FTP

Przełóż to na treninng kolarski!! Trenuj z głową, w zaplanowany sposób. Czerp z tego przyjemność. Postaw sobie cele tu i teraz. Celem niech się stanie wykonanie zadania treningowego najlepiej jak możesz, najbardziej efektywnie. Kiedy wróci normalność wystarczy wtedy przypiąć numer startowy i stanąć na lini startu ! Ciesz się z kolejnego testu FTP, czy informacji wyświetlanej po przejechaniu wyścigu na @zwift o zwiększeniu Twojego FTP o kolejne 2W . NIby mało ale mur buduje się z pojedynczych cegiełek.

Formę sportową w sportach wytrzymałościowych kształtuje się latami. Zawieszając treningi, tworzysz niezłą wyrwę w tej całej układance. Kiedy pojawią się wyścigi i ustawki ,nie będziesz gotowy. Znowu trzeba będzie przestawiać się na odbudowywanie tego wszystkiego co uciekło w trakcie „leżenia na kanapie” Im mniej masz przejechanych sezonów ta wyrwa będzie większa.

Wyścigi

Mówisz nie ma wyścigów ? Ustawek grupowych

Ależ są !!

Odpal @zwift i weź udział w wyścigu jedno lub wieloetapowym jak np organizowanym przez @zwift polska.

ZTPLZWIFT

Zwift 

Tak, to wirtualne ściganie, ale jednak coś nowego , coś innego , a bodziec startowy naprawdę konkretny. Waty w czołowej grupie idą bardzo duże ,więc jesli brakuje Ci ścigania , możesz to zrobić niewychodząc z domu 🙂

Ustawki ,tez możesz 🙂 Dla swoich zawodników , organizuje wspólną jazdę

zwift

Jesteśmy w dobrej sytuacji my kolarze czy biegacze bo możemy cały czas uprawiać swoją dyscyplinę sportową. Wszelkie gry zespołowe , pływacy , tenisiści i wiele innych dyscyplin musi szukać alternatywy a my możemy dalej trenować !!!

Dlatego spojrzyj w rozpiskę !!!  Idź na trening. Czas „siedzenia w domu” minie zdecydowanie szybciej a co najważniejsze efektywniej. 

syrenkacxJPG

Myśl pozytywnie i pamiętaj ,ze rower jest dobry na wszystko , a wyścigi pojawią się zanim się obejrzysz 🙂



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *